win10-update

مایکروسافت بعد از مدت ها تست و آزمایش نسخه ویندوز ۱۰ موبایل، در تاریخ ۱۷ مارچ ۲۰۱۶ ویندوز موبایل ۱۰ را برای کاربران گوشی های قدیمی لومیا نیز منتشر کرد. این خبر خوشحال کننده متاسفانه در دنیای خبری خیلی آفتابی و آبی نبود، چرا که برخی کاربران از موضوع آپدیت گوشی خود به ویندوز ۱۰ و روند آن کاملا آگاه نبودند و در حال حاضر از اینکه نسخه رسمی ویندوز ۱۰ را دریافت نکرده اند دلخور شده اند. برای روشن شدن این موضوع مطالبی را از منبع ذکر خواهیم کرد تا این دیدگاه ناراحت کننده از بین برود.

مایکروسافت هرگز اعلام نکرد که تمامی گوشی های ویندوزفون ۸ و یا ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ بروز می شوند. در Mobile World Congress in 2015 استیون الاپ مدیر عامل نوکیا اعلام کرد که:

Microsoft “intended” to release Windows 10 Mobile to all Windows Phone 8.1 devices

بدین معنی که مایکروسافت در تلاش است تا ویندوز ۱۰ موبایل را برای تمامی دستگاه های ویندوز ۸٫۱ منتشر نماید. ولی در همان هنگام سایت رسمی ویندوز ۱۰ موبایل و اینسایدر مایکروسافت اعلام کرد که برای نصب ویندوز ۱۰ بروی گوشی لازم است که نسخه رسمی و اولیه در هنگام خرید گوشی ویندوز ۸٫۱ باشد و نه ویندوزفون ۸٫ در واقع شرح این مطلب در سایت چنین بود.

”Windows Phone ۸٫۱ was already installed on the phone at the time of purchase”

Windows-10-Mobile

می بینید که مایکروسافت به وعده های خود کاملا پایبند بوده است و هیچ تغییری در آن داده نشده است. همچنین در اینکه مایکروسافت بسیار تلاش کرده تا گوشی های با رم ۵۱۲ را به ویندوز ۱۰ مجهز کند شکی نیست و حتی برای این موضوع زمانی زیادی را صرف کرد و این روند باعث تاخیر ۵ ماهه در بروزرسانی ویندوز ۱۰ موبایل شد. (از نوامبر ۲۰۱۵ تا مارچ ۲۰۱۶)

گوشی شما در طول عمر مفید خود با ویندوزفون ۸٫۱ بسیار روان کار خواهد کرد و پشتیبانی خواهد شد ولی با تمام این اوصاف چنانچه خیلی علاقه مند به استفاده از ویندوز ۱۰ موبایل هستید می توانید یکی از گوشی های موجود بازار مجهز به ویندوز ۱۰ را خریداری نمایید و چنانچه فعلا قصد هزینه مالی را ندارید، کافیست عضو حلقه اینسایدر Release Preview شوید و از آن استفاده کنید و یا اینکه گوشی خود را با یک گوشی ios یا android تعویض کنید که نمایانگر این است که به هر روی شما واقعا ویندوز نمی خواستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.