windows10با توجه به درخواست کاربران ما مبنی به پاسخ به بعضی از پرسش های متداول در مورد ویندوز ۱۰ در اینجا برخی از آنها را شفاف می سازیم:

  • آیا آپدیت به ویندوز ۱۰ برای همه رایگان است؟

آپدیت به ویندوز ۱۰ برای تمامی کاربرانی که دارای ویندوز ۷ و یا ۸٫۱ هستند رایگان است و بدون نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای تنها با آپدیت کردن سیستم عامل خود مستقیما به ویندوز ۱۰ بروزرسانی می شوند. کاربرانی که ویندوز ۸ استفاده می کنند ابتدا باید به نسخه ۸٫۱ آپدیت نمایند و سپس به نسخه ویندوز ۱۰ بروز شوند.

  • کسانی که ویندوز کرک و یا غیر اوریجینال دارند چه می شوند؟ آیا آنها هم می توانند به ویندوز ۱۰ بروز شوند؟

تمامی کامپیوتر های با ویندوز ۷ و یا ۸٫۱ به ویندوز ۱۰ آپدیت می شوند حتی اگر نسخه کرک و پایریت باشند با این تفاوت که بعد از آپدیت نیز همچنین نسخه آنها در صورت آپدیت و عدم شناسایی توسط مایکروسافت نسخه کرک خواهد و اوریجینال نیست!

(پیشنهاد می شود نسخه اوریجینال ویندوز ۱۰ را تهیه فرمایید)

  • چطور اگر ویندوز ۷ و ۸٫۱ اوریجینال دارم به ویندوز ۱۰ آپدیت کنم؟

پاسخ به سئوال بسیار آسان است. کافیست بخش آپدیت ویندوز خود را روشن کنید و بروی آپدیت اتوماتیک قرار دهید. در این میان در هنگام خاموش شدن ممکن است گاهی اوقات تا نیم ساعت منتظر خاموش و یا روشن شدن کامپیوتر خود باشید که امری طبیعی است. بعد از رسیدن به آخرین بروزرسانی به صورت اتوماتیک پیامی بروی نوار ابزار پایین صفحه ظاهر می شود که شما را به رزرو کردن برای دانلود ویندوز ۱۰ در تاریخ ۷مرداد دعوت می کند. با اکانت مایکروسافت آن را پر کنید و بطور خودکار در تاریخ ۲۹ جولای ویندوز شما به ویندوز ۱۰ بروز خواهد شد.

  • آیا برنامه های موجود با ویندوز ۱۰ سازگار است و یا باید آنها را دوباره نصب کنم؟

تقریبا ۹۹% برنامه موجود بروی ویندوز ۷ و یا ۸٫۱ شما با ویندوز ۱۰ نیز سازگار است. در صورت عدم پشتیبانی از برنامه ای ویندوز به شما اطلاع خواهد داد. ضمنا شما نیازی به نصب فوتوشاپ و یا ۳D مکس و یا اتوکد ۲۰۱۶ برای استفاده از ویندوز ۱۰ ندارید و تمامی نسخ قبلی این برنامه های معروف با ویندوز ۱۰ سازگار هستند. (البته که پیشنهاد می شود نسخه اصلی و ۲۰۱۶ این برنامه ها را استفاده نمایید.)

  • آیا بازی ها بروی ویندوز ۱۰ اجرا می شوند؟

ویندوز ۱۰ با بهره برداری از دایرکت ایکس ۱۲ و ایکس باکس لایو بهترین نسخه ویندوز برای اجرای بازی است و می تواند ۴۰% بهتر از سایر نسخه های ویندوز بازی های شما را اجرا کند.

  • در ویندوز ۱۰ از چه مروگر اینترنتی استفاده کنیم؟

اینترنت اکسپلورر همچنان در ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند تا بعضی از سایت های سازمانی قدیمی با آن باز شوند. ولی بهترین و سریعترین و در عین حال امن ترین مرور گر جهان با نام مایکروسافت ادج (Edge) در ویندوز ۱۰ قرار دارد که تمامی نیازهای شما را به بهرین نحو ممکن برطرف خواهد کرد و همچنین با کرتانا سیستم هوشمند دستیار دیجیتال در ویندوز ۱۰ نیز همگام است.

  • ویندوز ۱۰ روی گوشی، تبلت و یا ایکس باکس هم نصب می شود؟

بله ویندوز ۱۰ اولین سیستم عامل یونیورسال است که می تواند بروی دستگاه های بدون مانیتور تا دستگاه های خود پرداز بانک ها و همچنین گوشی، تبلت و یا اتومبیل شما نیز نصب شود. همچنین دستگاه های هوشمند سازی منازل و یا مدارس و شرکت نیز می توانند از ویندوز ۱۰ بهره ببرند. ضمنا ایکس باکس وان، هوشمند ترین و قوی ترین کنسول بازی جهان نیز در اوایل پاییز امسال از ویندوز ۱۰ بهره مند می شود و از یک کنسول بازی صرف فراتر رفته و به مرکز فرماندهی دیجیتال خانه شما تبدیل خواهد شد.

  • اگر به ویندوز ۱۰ آپدیت و بعدا بخواهم ویندوز را عوض کنم مثلا اگر ویروسی شد کامپیوترم چه باید بکنم آیا دوباره باید به ویندوز ۷ و یا ۸ قبلی برگردم و دوباره به ۱۰ آپدیت کنم؟

خیر دیگر نیازی به نصب نسخه قبلی نیست، چنانچه یکبار به ویندوز ۱۰ آپدیت شده اید کافیست با همان اکانت مایکروسافت بروی همان پی سی و یا نوت بوک ویندوز ۱۰ خام را از روی DVD تصب کنید. (فایل ISO ویندوز ۱۰ پس از انتشار آن در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.)

با ویندوز سنتر همراه باشید تا شما را از آخرین اخبار غول دنیای دیجیتال مطلع سازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.