internetexplorerانتخاب بهترین مرورگر اینترنت کار سختیه چرا که همانند انتخاب بهترین اتومبیل جهان باید مولفه های بسیاری را مورد نظر قرار دهیم. حال یک مروگر وب (Web Browser) خوب چه شرایطی باید داشته باشد؟

  • سرعت
  • امنیت

بیایید مرورگر های روز را برای اجرای جاوا اسکریپ با هم مقایسه کنیم. این اطلاعات توسط وب کیت سان اسپایدر منتشر شده است:

SunSpiderResultsIE11همان طور که می بینید مرورگر اینترنت اکسپلورر ۱۱ سریعتر از سایر مرور های حال حاضر کد های جاوا اسکریپت را اجرا می کند. مرورگر فایرفاکس را می شناسید یک مرورگر رایگان و موفق که با پشتیبانی از پلاگین (افزونه) های زیاد و متعددی که برای آن منتشر شده است گزینه خوبی است. ولی اگر شما یک کاربر فایرفاکس باشید بروز خطا و بسته شدن ناگهانی این مرورگر وب را شاهد بوده اید یا بالا رفتن صدای فن سی پی یو کامپیوتر در هنگان بازی های تحت وب و یا ویدیو های یوتیوب. در مورد امنیت نیز قدرت فایرفاکس خوب است و می تواند جلوی بسیاری از پاپ آپ های زاید را بگیرد.

مرورگر کرم… خیلی ها همانند خود گوگل بر این باور هستند که سریعترین بروزر (مرورگر) جهان است! ولی نتایج چیز دیگری را نشان می دهد. شما می توانید برای این مرورگر پلاگین های مورد دلخواه خود را نصب کنید و از آن ها لذت ببرید ولی مشکل عدم استفاده بهینه از باتری و منابع سیستم مشکلی است که این مرورگر با آن دست و پنجه نرم می کند.

برای نمونه اگر به سایت یوتیوب مراجعه کنید و ویدیو های با کیفیت بالا و ۶۰ فریم در ثانیه را برای مشاهده انتخاب کنید:

youtube-60fpsاین گزینه در حال حاضر تنها برای مرورگر های اینترنت اکسپلورر – فایرفاکس – و مرورگر کرم وجود دارد – با اجرای این ویدیو ها بروی هر کدام از این ۳ بروزر مشاهده می کنید که با چک کردن میزان استفاده از منابع سیستم (یعنی سی پی یو و رم) مرورگر فایرفاکس حدود ۷۰% و مرورگر کرم حدود ۶۰% و با مرورگر اینترنت اکسپلورر تنها ۲۰% از توانایی های سیستم خود را درگیر می کنید (لازم به ذکر است درصد های اعلام شده با توجه به سیستم شما متفاوت است ولی میزان اختلاف آنها ثابت خواهد بود).

این قضیه زمانی بسیار مهم خواهد بود که شما با کامپیترهای ضعیف تری همانند تبلت ها وارد کارزار شوید… آنگاه مشاهده می کنید که این ویدیو ها تنها بروی مرور اینترنت اکسپلورر به نرمی اجرا می شوند و در دو مرورگر دیگر شاهد پرش تصویر خواهید بود.

غیر از موارد فوق اینترنت اکسپلورر تنها مرورگری است که کاملا از رابط کاربری Touch (تاچ – لمسی) پشتیبانی می کند و نسخه ی ویندوز ۸٫۱ این مرورگر معنی واقعی Full Screen Browsing (مرور صفحات وب به صورت تمام صفحه) را به تصویر می کشد.

از نظر امنیت تحت وب برای مقابله با socially engineered malware با اختلاف زیاد می توانید به Internet explorer اعتماد کنید و امنیت خود را در هنگام کاوش در اینترنت حفظ کنید.

ie-resultهمان طور که می بینید مرور گر اینترنت اکسپلورر در مقابله با بدافزار ها (مالورها) بسیار قدرتمندتر از سایر رقبا عمل می کند. برای استفاده بهینه از اینترنت اکسپلورر پیشنهاد می شود که همیشه نسخه این مرور را به روز نگه دارید تا در امنیت تمام و سرعت بالا به جستجو در وب بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Internet Explorer و دانلود آخرین نسخه ی آن به وب سایت رسمی اینترنت اکسپلورر رجوع نمایید.

internet_explorer_everywhere

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.