windows10-storeبا توجه به جدید بودن قابلیت امکان دانلود برنامه و بازی و همچنین فیلم و آهنگ های متعدد از فروشگاه ویندوز ۱۰ بر آن شدیم تا توضیح کوتاهی در مورد نحوه استفاده از این خدمات منتشر کنیم تا همه بتوانند از این کارایی جدید بهره ببرند. در ویندوز ۱۰ علاوه بر روش های پیشین همانند دانلود برنامه از منابع گوناگون، یا از طریق DVD و CD یا فلش مموری قابلیت دانلود اپلیکیشن ها از مکانی امن و کنترل شده از وجود ویروس و بد افزار نیز وجود دارد که ویندوز استور (Windows Store) نام دارد. در حال حاضر حدود ۸۰۰۰۰۰ برنامه و بازی در این فروشگاه قرار دارد که روزانه به آن افزوده می شود و برنامه های قبلی نیز بروز می شوند. برخی از این برنامه ها مخصوص گوشی و برخی دیگر مخصوص ویندوز PC هستند، ولی با انتشار ویندوز ۱۰ و ظهور برنامه های یونیورسال برنامه های جدید با حالت یونیورسال منتشر می شوند (بدین معنا که هم بروی گوشی و هم بروی تبلت، لپ تاپ و کامپیوتر های شخصی به یک صورت اجرا می شود).

پیش از هر چیز برای ورود به ویندوز استور شما نیاز به یک اکانت مایکروسافت دارید که آموزش کامل ساخت آن در همین سایت موجود است و کافیست در قسمت جستجو “آموزش ساخت اکانت مایکروسافت” را کاوش کنید. سپس با همان اکانت وارد فروشگاه ویندوز شوید و از امکانات جدید آن بهره ببرید. شما در استور می توانید به جستجوی برنامه مورد نظر خود بپردازید و در قسمت زیر عکس های برنامه مشاهده کنید که این برنامه مخصوص PC یا Mobile و یا هر دو است. همچنین در قسمت نظر ها نیز می توانید بعد از دانلود برنامه نظر خود را در مورد برنامه با تعداد ستاره از ۵ ستاره نشان دهید و نظر خود را بنویسید و یا به نظر سایر منتقدان رای مثبت و یا منفی دهید.

برای دانلود برنامه از استور کافیست پس از پیدا کردن برنامه مورد نظر خود بروی دکمه ی Free و در صورت رایگان نبودن آن بروی دکمه ی Buy کلیک نمایید. برنامه رایگان (Free) بدون وقفه دانلود می شود و در لیست All Apps در منوی استارت قرار می گیرد. در حالی که برای خرید برنامه های قیمتی می بایستی مراحل خرید را طی نمایید. برای اضافه کردن پول به کیف پول الکترونیک خود در ایران باید از گیفت کارت های موجود در بازار استفاده نمایید و Gift Card مورد نظر مایکروسافت خود را بخرید. این گیفت کارت ها با قیمت های ۵ دلاری – ۱۰ دلاری – ۲۰ دلاری و ۵۰ و ۱۰۰ دلاری به فروش می رسند.  که می توانید از آنها برای شارژ حساب خود استفاده نمایید.

بعد از دانلود برنامه ها نیز می تواند آنها را بروی استارت منو خود گذاشته و استفاده نمایید. با ویندوز سنتر همراه باشید تا آموزش های بیشتری در مورد کاربری ویندوز ۱۰ در اختیار شما قرار دهیم.

Windows Store website

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.